O nás
Jsme malotřídní škola rodinného typu, ve které se žáci vzdělávají ve věkově smíšených třídách.
I.třída žáci 1. – 2. ročníku
II.třída žáci 3. – 5. ročníku
Společně se vyučují hudební a tělesnou výchovu.
Mateřská škola je jednotřídní.
V naší škole stavíme na přátelském vztahu mezi učitelem, žákem a dítětem, na individuálním přístupu k žákům a dětem, na respektování vývojových zvláštností a podporování originality. Podporujeme přirozenou touhu dětí učit se a poznávat nové věci a klademe důraz na porozumění v souvislostech a na respekt ve vztazích a k přírodě.
Neklademe důraz na výkon a vzájemné srovnávání. Vedeme děti k sebehodnocení, vzájemnému hodnocení, k práci s chybou. U žáků nehodnotíme pouze znalosti, ale i další schopnosti, dovednosti a pokrok dítěte.
Žáci 1. a 2. ročníku jsou v letošním školním roce hodnoceni kombinovaně a žáci 3. až 5. ročníku známkou.
Důležitým prvkem v naší koncepci školy i mateřské školy je častý pobyt v přírodě a kontakt s reálným světem společnosti a kultury.
ZÁKLADNÍ PRINCIPY ŠKOLY
přátelský a respektující vztah mezi učitelem, dítětem a rodiči
respektování vývojových zvláštností a podporování originality
chyba je stupeň učení, nikoliv přestupek
rodinná atmosféra
prožitkové učení a učení se v souvislostech
vyučování bez soutěžení a srovnávání
rodiče součástí školy
život v souladu s přírodou a okolním světem
kombinované hodnocení
přirozené a podnětné prostředí pro osobní rozvoj
jasná smysluplná pravidla, která vytváří učitelé spolu se žáky
VÝCHOVNÉ A VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE
Jsme škola, která čerpá z různých českých a zahraničních konceptů. Nedržíme se pouze jednoho pedagogického směru, protože je u nás stěžejní individální přístup, tak se domníváme, že každému vyhovuje něco jiného, tudíž využíváme metod a přístupů dle individuálních potřeb žáků.
Využíváme projektového vyučování, vyučování v blocích, tematických dnů, skupinové a individuální práce, vzájemného učení, dramatické výchovy a komunitní kruhy.
Do výuky začleňujeme informační technologie. Učíme děti, že nejsou určeny pouze ke hrám, ale mohou pomáhat v učení, ve vyhledávání informací. Učíme děti, že s nimi mohou smysluplně využívat volný čas.
Věkově smíšený kolektiv napomáhá žákům a dětem učit se vzájemné spolupráci, pomoci a respektování se.
Žáci jsou vedeni k sebehodnocení, ke kritickému posouzení své práce, svého chování a jednání se spolužáky, učiteli.
V mateřské škole akceptujeme přirozená vývojová specifika dětí a rozvíjíme osobnost dítěte, podporujeme jeho tělesný rozvoj, spokojenost a pohodu.
V naší mateřské škole motivujeme děti k dalšímu poznání a učení, uplatňujeme moderní metody a formy práce.
Máme kvalitní spolupráci MŠ a ZŠ, protože společně tvoříme jeden celek.