V pohádkovém týdnu děti využily spoustu převleků a při dramatizaci pohádek si rozvíjely samostatný mluvený projev a slovní zásobu. Zahráli jsme si pohádky jako „Stromeček v zimě“, „O dvanácti měsíčkách“, „O Budulínkovi“, „O třech vlcích“.
Sněhu jsme se v lednu bohužel nedočkali, a tak na téma „Zimní hry a sporty“ jsme se zabavili v tělocvičně. Děti si trénovaly hrubou motoriku s využitím lyží z kartonu, klouzačky vytvořené z lavičky na žebřinách, koulovaly se papírovými koulemi a jemnou motoriku si procvičily s filcovými sněhuláky.
Na zahrádce jsme krmili ptáčky a děti si vyrobily dřevěná krmítka. Vyjmenovávali jsme ptáčky, kteří tu v zimě zůstávají a vzpomínali jsme na ty v teplých krajích. Zpívali jsme si písničky o vrabcích, tancovali se sýkorkou a vrabčákem.
Již tradičně jsme zamířili za Eskymáky do Grónska. Děti se seznamovaly se životem Eskymáků prostřednictvím obrázků, encyklopedie, globusu, pohádek (např. „O velrybě grónské“) a písniček (např. „Eskymácká“, “Grónská písnička“). Ve třídě se indiánské týpí proměnilo pomocí bílých prostěradel na iglú, část švédské bedny na kajak a tyče na cvičení v pádla. Naši malí Eskymáci rybařili a vařili v iglú dobroty.
Na téma „Vesnice a město“ hledaly děti pomocí obrázků a vlastních zkušeností rozdíly v životě na vesnici a ve městě. Na procházkách jsme trénovali orientaci v naší obci, pojmenovávali jsme si důležité budovy. Každý nakreslil svůj dům, děti stavěly domečky z různých stavebnic a procvičovaly si prostorovou orientaci (pojmy – před, za, vedle, u, nad, vpravo, vlevo…). Při tomto tématu si děti uvědomovaly, jak důležitý je domov a rodina.